Joga / Jogas veidi

Pirmsdzemdību joga

Daudzas sievietes līdz grūtniecības iestāšanās brīdim ir nodarbojušās ar jogu. Ķermenis vienmēr tika uzturēts formā, prāts atbrīvots. Rodas jautājums – ko darīt, kamēr esmu stāvoklī? Pavisam vienkārši, turpini savas ierastās gaitas uz jogas nodarbībām, taču atrodi sev piemērotāko. Dodies uz pirmsdzemdību jogu. Taču atceries, neveic jogu mājas apstākļos bet trenera vai pieredzējuša meistara. Tā tu nodarīsi sev ļaunumu. Sameklē sev tuvāko jogas centru un dodies uz turieni. Tādā veidā būsi sabiedrībā, satiksi jaunus cilvēkus, domu biedrus, var būt pat jaunu draudzeni.

Joga ir izstrādāta tieši priekš topošām māmiņām. Jogai ir daudz formas, dažādām grūtniecības stadijām (mēnešiem). Šo jogu var izpildīt arī pēc dzemdībām, lai atgūtu fizisko formu, spēku, sakopotu domas. Ja ar jogu būsi nodarbojusies pirms dzemdībām, tad tavi muskuļi būs spēcīgāki un būs sagatavoti lielajam dzīves notikumam. Arī pēcdzemdību periodā būs vieglāk atgūt formu, jo muskuļi jau būs trenēti.

Joga palīdz kontrolēt svaru, kā arī palīdzēs toksikozes laikā, samazina tūsku un krampjus, saspringumu dzemdību ceļos. Ja ir smaguma sajūta un problēmas ar vēderu, zarnām, tad ar jogas palīdzību ir iespēja sakārtot arī šīs lietas – stiprināt vēdera muskuļus, masēt vēderu, stimulējot zarnu darbību, līdz ar to normalizējot apetīti. Joga palīdz bērniņam ieņemt ērtāko guļas pozu dzemdes dobumā.

Ieteicams izmantot jogu arī tad, ja sāp mugura. Nebaidies no tā. Speciālisti ieteiks pareizo pozu un kopīgiem spēkiem novērsīsiet arī muguras sāpes. Sievietei vienmēr ir jājūtas skaistai un apmierinātai.

Jogas laikā mācāmies pareizi elpot. Ar elpošanu mēs nodrošinām arī bērniņu ar nepieciešamo skābekļa daudzumu. Tas noder tieši arī pie dzemdībām. Bieži vien sievietes dzemdību laikā aizmirst „pareizo” elpošanu, tādējādi apgrūtinot sevi. Ja sieviete būs iemācījusies pareizi elpot, atslābināties, tad arī dzemdības norisināsies krietni vieglāk. Atvieglo sev un bērniņam šo brīdi.

Ja nodarbojies ar jogu, ir krietni lielāka iespēja, ka tev nebūs pēcdzemdību depresija. Tev nebūs jāmeklē palīdzība, Spēsi savākties, jutīsies laimīga, starojoša. Spēsi visu savu uzmanību veltīt mazulim.

Joga ar meditāciju ir nepieciešama, lai novērstu stresu un spriedzi gan grūtniecības laikā, gan pēcdzemdību periodā. Ar meditācijas palīdzību ir iespēja iegūt dziļāku saikni ar sevi, kā arī ar bērniņu. Meditējot spēsiet izprast sevi – tu vairāk ieklausīsies savās domās, izpratīsi savas vēlmes un sajūtas. Spēsi ar vēsu prātu izprast dažādas lietas un pieņemt tās – rast pareizos risinājumus.

Bieži vien grūtniecības laikā sievieti nomoka bezmiegs. Mēs domājam par dzemdībām, nomoka problēmas, bieži apmeklējam labierīcības – tiek traucēts ķermenim un prātam atpūsties. Šeit noderētu dziļā relaksācija. Ja pavadi vienu stundu dziļā relaksācijā, tad tas ir 4 stundas pilnvērtīga miega. Tavs prāts ir nomodā, bet ķermenis atpūšas. It īpaši tas ir svarīgi pirms dzemdībām, ķermenim ir jābūt spēcīgam, lai spētu izdarīt fiziski grūto darbu. Dziļā relaksācija noderētu arī pēcdzemdību periodā, kad ķermenim ir nepieciešama atpūta, jo daudz spēka būsiet patērējušas dzemdību procesā, kā arī sākās ne pārāk labi izgulētās naktis.

Laimīga mamma mājās ir pats galvenais, jo tad arī mazulis jutīsies pasargāts, mierīgāks un laimīgāks.