Joga / Par jogu

Par jogu. Praktiski padomi

Nodarbojoties ar jogu jūs neiegūsiet acumirklīgus rezultātus, toties tā iedarbina dabiskos pašregulācijas procesus mūsu organismā. Joga dod noturīgus rezultātus un atrisina daudzas problēmas, kuras ir saistītas ar veselību.

Mīts vai nav mīts par jogu

Lai nodarbotos ar jogu, vajag būt veģetārietim. Tas ir mīts.

Joga neko nepieprasa un neko neuzspiež, tā tikai iesaka, tajā skaitā arī to, ko labāk ēst. Šīs rekomendācijas ļaus ātrāk sasniegt zināmus panākumus un palielinās nodarbību efektivitāti.

Joga ir reliģija. Tas ir mīts.

Tā nav reliģijas sistēma, bet gan garīgā sistēma. Jogā nepakļaujas kādai augstākai būtnei, joga mērķis ir palīdzēt cilvēkiem pilnveidoties un panākt harmoniju pašiem ar sevi.

Ar jogu var nodarboties jebkurā vecumā un to var sākt darīt arī jebkurā vecumā. Jā, tā ir patiesība.

Pats galvenais ir atcerēties, ka vajag pakāpeniski palielināt slodzi un vingrojumu sarežģītību. Visus vingrinājumus jāpilda lēnām, nedrīkst steigties. Jums vajag justies ērti, necentieties uzreiz izpildīt sarežģītas asānas, jo neveiksmes un traumas var laupīt jums jebkuru patiku nodarboties ar jogu. Nesteidzieties, ar laiku jums viss sanāks.

Vajag būt lokanam, lai varētu nodarboties ar jogu. Tas ir mīts.

Tad, kad jūs ieraudzīsiet, uz ko ir spējīgs instruktors, kurš pasniedz jogu, jūs varat nolemt, ka tas nav priekš jums. Tā tas nav. Lokanība jogā nav galvenais. Galvenais jogas mērķis ir pilnveidoties un būt saskaņā ar sevi. Regulāri praktizējot jogu, jūs ar laiku kļūsiet lokanāks, tieši tik, cik atļauj to jūsu ķermenis. Pilnveidoties var katrs no mums, neatkarīgi no vecuma, lokanības un veselības.

Joga neder padzīvojušiem cilvēkiem. Tas ir mīts.

Sākt nodarboties ar jogu var jebkurā vecumā. Tas ir daudz veselīgāk, nekā zvilnēt uz dīvāna un skatīties televizoru. Beļģijas karaliene, 84 gadu vecumā, varēja apgūt jogu un stāvēt uz galvas, tātad arī jūs to varat.

Pateicoties jogas nodarbībām, cilvēki izskatās jaunāki. Tā ir patiesība.

Jebkurš vesels cilvēks, kuram ir skaista stāja, izskatās daudz jaunāks, neatkarīgi no tā, ar kādu sporta veidu viņš nodarbojas. Joga palīdz sameklēt harmoniju savā dvēselē, priecāties par dzīvi.

Joga uzlabo seksuālo dzīvi. Tā ir patiesība.

Joga palīdz nostiprināt mazā iegurņa muskuļus, māca tos kontrolēt. Joga palīdz atbrīvoties no ķermeņa saspringuma un nevajadzīgā muskuļu stīvuma, tā palīdz atslābināties un atbrīvoties no ikdienas stresa. Vingrojumi noskaņos ķermeni un smadzenes uz sajūtu gūšanu.

Padomi tiem, kuri grib sevi sakārtot:

  • Aizmirstiet par liftu. Nokāpiet lejā un kāpiet augšā tikai pa kāpnēm.
  • Vairāk staigājiet kājām.
  • Katru rītu veiciet vienkāršu vingrošanu.
  • Ja jums ir piemājas zemes gabals, aktīvi rosieties tajā, bet ja jums tāda nav, tad palīdziet saviem radiniekiem vai draugiem, kuriem tāds ir.
  • Nodarbojieties ar atveseļojošām praksēm.
  • Darbā regulāri sarīkojiet īsas fiziskās nodarbības, pietupieties, uzkāpiet un nokāpiet pa kāpnēm, paelpojiet svaigu gaisu.
  • Pēc iespējas mazāk izmantojiet transportu, gan sabiedrisko, gan personīgo.
  • Ejiet kontrastdušā.
  • Sāciet ēst pareizi. Atsakieties no trekniem, saldiem un miltu ēdieniem.
  • Ēdienu vairāk vāriet, sautējiet, tvaicējiet.
  • Atsakieties no ātrajām ēstuvēm un pusfabrikātiem, kā arī no gāzētiem dzērieniem, čipsiem un citiem tamlīdzīgiem ēdieniem. Pēc iespējas mazāk lietojiet majonēzi, desas, pelmeņus u.tml. produktus.
  • Ēdiet vairāk zaļumus, augļus, dārzeņus, liesās olbaltumvielas – biezpienu, gaļu, zivis.
  • Izdzeriet katru dienu aptuveni 2 litrus ūdens.
  • Izdzeriet glāzi ūdens 30 minūtes pirms ēšanas.
  • Atceliet tējas un kafijas dzeršanu uzreiz pēc ēdienreizes. Dzeriet ēdienreižu starplaikos, bez uzkodām.
  • Nelietojiet alkoholu, ja lietojat, tad ne biežāk kā vienu reizi mēnesī.
  • Nelietojiet nekādas uzkodas ēdienreižu starplaikos.
  • Beidziet ēst trīs stundas pirms došanās gulēt, pirms gulēšanas var izdzert glāzi netrekna kefīra.
  • Ievērojiet dienas režīmu. Ejiet gulēt ne vēlāk par 22 – 23, bet celieties no 5 – 6 – 7. Visas problēmas sākas ar režīma neievērošanu.