Joga

Nodarbošanās ar jogu ir ceļš uz harmoniju vai emocionālajiem traucējumiem?

Sākt nodarboties ar jogu un iegūt dvēseles mieru – tas ir lielisks plāns! Kaut gan daudzi, uzsākot šo ceļu ir vīlušies, jo izrādās, ka izmaiņas nemaz tik ātri un viegli nenotiek. Joga, pavisam negaidot, var iespaidot mūsu emocijas, piemēram, pastiprināt aizkaitināmību. Kāpēc tas tā notiek?

Viena, no jogas instruktorēm stāsta, ka saņēma vēstuli no meitenes, kura pavisam nesen ir sākusi nodarboties ar jogu. Ar jogas nodarbību palīdzību viņa gribēja iegūt iekšējo harmoniju, bet pēc dažiem nodarbību mēnešiem, viņas emocionālais stāvoklis, tieši otrādi, pasliktinājās. Tagad viņa ir kļuvusi raudulīga, viegli aizkaitināma, viņai ir grūti komunicēt ar citiem cilvēkiem. Šis gadījums ir interesants, un jāsaka, ka nav vienīgais, tāpēc mēs pacentīsimies sniegt atbildi, kāpēc tas tā notiek.

Psihologi, nepārtraukti skandina, ka viss, ko mēs pārdzīvojam, tā vai citādāk, atspoguļojas mūsu dvēselē un ķermenī. Visi stresi, bailes un traumas, kurām nepietiek vietas apziņā, tiek novirzītas uz zemapziņu. Tās var izraisīt muskuļu sasprindzinājumu, muskuļu spazmas, ķermeņa kustību ierobežojumu, kā arī daudz nopietnu saslimšanu. Pastāv dažādas metodes, ar kuru palīdzību, var sameklēt nospiestās emocijas un kompleksus, izvilkt tās no zemapziņas apziņā, izdzīvot un atlaist.

Hatha jogu var nosaukt par vienu no tādām metodēm. Praktizējot šo jogu, jūs tik tiešām varat iegūt dvēseles mieru, tikai vajag rēķināties ar to, ka tas bieži vien ir ilgs un sarežģīts ceļš. Joga nelikvidē tikai sekas, tā, galvenokārt, strādā ar problēmas rašanās cēloņiem, ar “skeletiem”, kuru slēpjas nevis skapī, bet mūsu ķermenī.

Atbrīvojoties no muskuļu sasprindzinājuma un atjaunojot locītavu kustīgumu ar jogas palīdzību, mēs iegūstam iespēju apzināties kādu, no saviem ierobežojumu cēloņiem. Nepatīkamas, sāpju sajūtas vai vienkārši neparastas sajūtas ķermenī, nodarbību laikā, var mums daudz ko izstāstīt, ja mēs mākam tajās ieklausīties. Ir iespējams, ka tikko sākuši nodarboties ar jogu, jūs neko nesapratīsiet, bet neskatoties uz to jūs varat sajust biežu garastāvokļa maiņu, dusmu lēkmes vai vēlēšanos raudāt bez redzama iemesla. Tieši, šajā perioda nebūtu ieteicams atteikties no nodarbībām, tās vajadzētu turpināt, tieši tāpat vajadzētu turpināt arī ieklausīšanos savā ķermenī un emocijās. Ir iespējams, ka pavisam drīz, jūsu apziņā uzpeldēs kādi jūsu dzīves notikumi, kuri ir patiesie, jūsu ķermeņa diskomforta cēloņi.

Jogu filozofijā ir jēdziens – enerģētiskie centri, kurus bieži vien sauc par čakrām. Katra čakra ir saistīta ar konkrētu ķermeņa daļu. Dažādās mācībās, čakrām var būt atšķirīgi nosaukumi, bet doma viena un tā pati, ja enerģijas plūsma ir bloķēta vienā no zemākajiem līmeņiem, tā nevar pacelties uz augšējiem enerģētiskajiem centriem un cilvēks nav spējīgs pilnvērtīgi attīstīties un izmantot savu potenciālu. Problēmas, kuras nav atrisinātas emocionālajā līmenī, var radīt neticību pasaulei un sevis nepieņemšanu, bet tas savukārt neļauj attīstīties beznosacījuma mīlestībai un radošajai pašizpausmei.

Nodarbojoties ar jogu – hatha, kundalīni, vai kādu citu, kura ir paredzēta čakru sakārtošanai, mēs atbrīvojam enerģiju, atbrīvojamies no enerģētiskajiem blokiem. Tāpēc, sākumā, tas var izpausties kā garastāvokļa maiņa. Joga uzskata, ka dvēselei ir daudz iemiesojumu un tāpēc, jūs paši to nezinot, bieži vien strādājat ar problēmām, kuras jums stiepjas līdzi no iepriekšējām dzīvēm. Apzināties un atbrīvoties no tām, palīdz regulāra jogas praktizēšana.

Bet? ko lai dara tādā brīdī, kad viss ķermenis sāp, sirdī jūtams nemiers, vienu vārdu sakot – viss ir slikti. Jums, viennozīmīgi, vajag turpināt apmeklēt nodarbības, jums jāmācās vērot sevi no malas, tā it kā jūs skatītos filmu par sevi. Ja notiek tāda sevis vērošana, tad jūs varat sajust emocijas, bet jūs varat tajās neiesaistīties un pēc iespējas ātrāk atklāt savu pārdzīvojumu avotu. Lai emocionālā attīrīšanās notiktu ātrāk, jūs varat pievienot klāt psihomeditatīvās tehnikas.

Ja runājam par nevēlēšanos komunicēt ar citiem cilvēkiem, tad emocionālās krīzes periodā, tas ir iespējams, jo jūs šajā periodā esat kļuvis viegli ievainojams. Ieklausieties sevī un savās vajadzībās, ja jums ir nepieciešams pabūt vienatnē, tad paskaidrojiet to saviem tuvajiem cilvēkiem. Ja kāds “gudrinieks” ieminēsies, ka joga nenāk jums par labu, tad paskaidrojiet viņam, ka jums ir vajadzīgs laiks, lai pārskatītu savus uzskatus un savu uzvedību.

Labākais variants, ir pacensties nekrist galējībās un nepārtraukt attiecības ar apkārtējo pasauli. Ja jūs centīsieties no visiem norobežoties, tad par vienīgu savu draugu varēsiet saukt jogas paklājiņu, bet apkārtējā pasaule, joprojām turpinās izsist jūs no līdzsvara. Bet jogas mērķis ir tieši pretējs – iemācīties dzīvot saskaņā ar sevi un ar apkārtējo pasauli.