Joga

Kāpēc sievietes pirms dzemdībām vēlas nodarboties ar jogu?

Mūsdienās, ir ļoti plaša dažādu kursu izvēle, kuros topošās mammas var sagatavoties gaidāmajām dzemdībām, bet neskatoties uz to, daudzas no viņām izvēlas jogu un ne jau tāpēc, ka tā tagad ir kļuvusi ļoti populāra. Joga grūtniecēm, ļauj uzreiz nošaut divus zaķus: sagatavoties dzemdībām gan fiziski, gan psiholoģiski. Sieviete, kura grūtniecības laikā, nodarbojas ar jogu, veiksmīgi izvairās no starpenes plīsumiem un pēcdzemdību depresijas. Bērnam ir labvēlīgas visas, apgrieztās pozas, jo ļauj tam ērtāk iekārtoties.

Kāpēc, grūtniecības laikā, vajag nodarboties ar jogu?

Daudzi ārsti atzīst, ka topošajām māmiņām, kuras nodarbojas ar jogu ir laba fiziskā veselība un tas izstaro fantastisku optimismu. Viņu ķermeņi ir plastiski un labi sagatavoti tam, lai dzemdību laikā varētu ieņemt jebkuru, vajadzīgo pozu. Ar asanu palīdzību, var atbrīvoties no daudzu veidu sāpēm, kuras var būt saistītas ar grūtniecību, kā arī samazināt sāpes tieši dzemdību laikā.

Kāds, tieši labums no jogas ir topošajam mammām? Ja tas viss ir jāpasaka īsi, tad varam teikt, ka joga ir ne tikai vingrinājumu komplekss, kurš ir domāts priekš stiepšanās, tā ir lieliska metode organisma attīrīšanai, atslābināšanai un pareizai elpošanai. Jebkuru, jogas vingrinājumu jēga nav tajā, lai varētu dzīvot bez emocijām un bez ēdiena, kā to mums vēsta mīti, kuri ir radušies tautā. Joga māca justies ērti gan fiziski, gan psiholoģiski, jebkurā neierastā un neērtā situācijā. Pats par sevi saprotams, tā stiprina ne tikai mūsu miesu, bet arī mūsu garu.

Kad jāsāk nodarboties ar jogu?

Speciālista komentārs

Indijā, diezgan daudz sieviešu – grūtnieču nodarbojas ar jogu. Daudzas sāk nodarboties tikai tad, kad uzzina, ka ir stāvoklī. Viņām ir paredzētas speciālas nodarbības, kurās tiek dota daudz mazāka slodze salīdzinājumā ar tām sievietēm, kuras ar jogu nodarbojas jau sen. Tieši tāpat, Indijā, ir daudz sieviešu, kuras neapmeklē nodarbības, bet katru dienu mājās izpilda nelielu grupu vingrinājumu, kurus jau ir apguvusi savā ģimenē. Topošajām mammām Indijā, nerodas šaubas par tādu nodarbību nepieciešamību, tāpēc, ka indiešu sievietes, jau vairāku gadsimtu garumā ir pieradušas veikt speciālus fiziskos vingrinājumus lai sagatavotos dzemdībām, gan fiziski, gan morāli.

Jogas pasniedzēji apgalvo, ka sākt nodarboties, var jebkurā grūtniecības periodā un par piemēru min sievietes, kuras pie viņiem uz grupu ir atnākušas 2 – 3 nedēļas pirms dzemdībām un ir paspējušas kaut ko iemācīties. Neskatoties uz jogas pasniedzēju apgalvojumiem, jums vajag ņemt vērā divus faktorus: grūtniecības laiku un jūsu fiziskās sagatavotības līmeni. Ja jūs ar jogu nodarbojāties arī agrāk, atd ir nozīme pārcelt jūs uz speciālo grupu, kura ir paredzēta grūtniecēm. Tādā grupā, par pasniedzēju drīkst strādāt tikai tāds pasniedzējs, kurš pirms tam ir pabeidzis speciālus kursus.

Visiem ir labi saprotams, ka programma tādās grupās tiek sastādīta ņemot vērā īpašo stāvokli. Jogas vingrinājumi lieliski nostiprinās visu ķermeni, mugurkaulu un locītavas, kurām dzemdību laikā ir jāpiedzīvo pastiprināta slodze. Statiskās pozas uzlabo asinsriti mazajā iegurnī, nostiprina mugurkaulu un muskuļus, kuri piedalās dzemdībās. Visas asanas vajag izpildīt lēnām un mierīgi, bet straujām kustībām. Stiepšanās vingrinājumi padara audus elastīgākus un tas ļauj sievietei dzemdību laikā izvairīties no starpenes traumām.

Grūtniecēm nepieciešami ir elpošanas vingrinājumi, tos ir ieteicams izpildīt vairākas reizes dienā. Vingrinājumi papildus apgādā ar skābekli māti un bērnu, bet pats galvenais, tie lieliski noderēs dzemdību laikā, atvieglos sāpes, palīdzes izvairīties no vājas dzemdību norises. Tās sievietes, kuras ar jogu ir nodarbojušās grūtniecības laikā, apgalvo, ka attīrīšanās tehnikas palīdz samazināt vai pilnībā atbrīvoties no toksikozes.

Bet, varbūt, pats galvenais ir tas, ka joga palīdz jaunajai mammai tikt galā ar kraso garastāvokļa maiņu un būt par sevi daudz vairāk pārliecinātai, tāpēc, ka jebkuru jogas prakšu galvenais uzdevums ir atrast līdzsvaru starp ķermeni un apziņu.