Jogas daudzveidība

Tā vien šķiet, ka jogai ir tikai viens veids. Nē tas tā nav. Tā pat kā Latīņamerikas dejām ir dažādi veidi, tā arī jogai ir sava daudzveidība. Nezinātājam būtu vienalga, uz kādu jogas nodarbību iet, taču, ja vēlies savest kārtībā savu organismu un koncentrēties uz kādu konkrētu ķermeņa daļu vai kādu no savām psiholoģiskām problēmām, tad būtu vērts saprast jogas daudzveidību.

Anusara joga

„Tīrākā jogas forma”- tā mēdz dēvēt šo jogu. Vispopulārākais jogas paveids pasaulē. Anusara joga jāmēģina tiem, kuri nav tik lokani, jo nebūs jāstiepjas un jālokās pāri saviem mēriem. Šī joga domāta tiem, kas vēlas uzlabot garastāvokli. To panāk, aktivizējot pozitīvo sajūtu rašanos. Vērts zināt, ja šo jogas paveidu praktizēsiet grupas nodarbībās, tad jābūt gataviem uz to, ka jāsadarbojas ar cietiem grupas dalībniekiem un skaļi jāgavilē par viņu panākumiem.

Aštanga joga

Aštangas joga sastāv no sešām secīgām pozīciju pakāpēm. Izpildot secīgi šīs pakāpes, tiek sasniegts progress. Izpildot šo jogas veidu, jākustas lēni, plūstoši – pārejot secīgi no vienas pozas uz otru, neaizmirstot par izelpu un ieelpu. Pirmsākumos šis jogas veids bija domāts jauniešiem, lai palīdzētu sakoncentrēt domas un spēku, taču šobrīd tas vairāk paredzēts tiem, kas vēlas nomest lieko svaru. Izpildot dažādas atlētiskas pozas, iegūsiet staltu augumu, labu stāju un pašpārliecinātību.

Bikram joga

Atšķirība starp iepriekšējiem jogas veidiem ir tā, ka šī joga tiek izpildīta pirts telpā. Galvenais šim veidam ir tas, ka nepieciešams mitrs gaiss (40%), kā arī 40.5 grādu temperatūra. Nodarbības laikā tiek izpildītas 26 secīgas pamata pozas. Šo ciklu atkārto 2 reizes. Šī joga palīdz pret lieko svaru – vienā reizē ir iespējams zaudēt līdz 600 kalorijām. Nodarbības laikā tiek trenēta izturība, jo pusotras stundas laikā ir nepieciešama liela izturība, kā arī pacietība. Ja dodies uz šādu jogas veidu, neaizmirsti paņemt līdzi ūdens pudelīti.

Hatha joga

Hatha joga aptver, gandrīz, visus mūsdienu modernās jogas paveidus. Hatha ir pamatu pamats, bet pārējās jogas – atzari. Šis jogas veids palīdz nomierināties, aizdzīt stresu, kā arī acīmredzami uzlabo cilvēka fizisko sagatavotību. Ar šo jogas veidu var nodarboties ik viens, jo katrs var atrast sev piemērotāko jogas stilu.

Ajengāra joga

Šajā jogas veidā, lai ieņemtu pozas, tiek izmantoti dažādi palīglīdzekļi, kā piemēram, siksnas, klucīši, slīpi dēļi, jostas u.c. Nereti šo jogas paveidu sauc par „mēbeļu jogu”. Jogu var īstenot jebkurā vecumā un ar jebkurām priekšzināšanām par jogu, taču der atcerēties, ka arī šis veids nav uzskatāms par vieglu. Šī joga palīdz apgūt dažādus paatus, kā arī trenēt visas muskuļu grupas. Ja izpilda šo jogu, tad muskuļu vingrumu iegūst līdz mūža galam.

Jivamukti joga

Jivamukti – atbrīvošanās dzīves laikā. Šis jogas paveids ir īpaši fiziski smags. Jogas veids aicina uz veģetārismu, kā arī sevī ietver pilnīgu prāta atvērtību pret jebkādiem uzskatiem. Šis jogas paveids jau bijis senajā filozofijā.

Kripalu joga

Joga domāta tiem, kuri vēlas sevi pilnveidot. Joga sastāv no trīs etapiem – sava ķermeņa iepazīšana (saprotam, kā darbojas mūsu ķermenis dažādās pozās), pieņemšana ( kad tiek apgūtas pozas, tās jāieņem ilgāku laiku), mācīšanās ( iekļūstam savās ķermeņa dzīlēs un ļaujam pats sev būt par skolotāja un izprast sevi).

Kundalini joga

Kundalini jogas laikā ir nepārtraukta kustēšanās, tiek pāriets no vienas pozas uz otru. Nodarbības sākumā tiek iekustināta ķermeņa apakšdaļa, pēc tā pakāpeniski pārejot uz visu pārējo ķermeni. Joga domāta tiem, kas vēlas, lai tā aizrauj un kļūst par daļu no dzīves. Pamēģināsi vienreiz – gribēsi vēl.

Spēka joga

Power yoga – domāta tiem, kas vēlas sadedzināt savas kalorijas, nostiprināt vielmaiņu. Šo jogas paveidu jāizmēģina visiem, kuri nebaidās no izaicinājumiem. Spēka joga tika atvasināta no aštanga jogas, lai izpatiktu tiem, kuriem patīk akrobātika.

Pirmsdzemdību joga

Daudzas sievietes līdz grūtniecības iestāšanās brīdim ir nodarbojušās ar jogu. Ķermenis vienmēr tika uzturēts formā, prāts atbrīvots. Rodas jautājums – ko darīt, kamēr esmu stāvoklī? Pavisam vienkārši, turpini savas ierastās gaitas uz jogas nodarbībām, taču atrodi sev piemērotāko. Dodies uz pirmsdzemdību jogu. Taču atceries, neveic jogu mājas apstākļos bet trenera vai pieredzējuša meistara. Tā tu nodarīsi sev ļaunumu. Sameklē sev tuvāko jogas centru un dodies uz turieni. Tādā veidā būsi sabiedrībā, satiksi jaunus cilvēkus, domu biedrus, var būt pat jaunu draudzeni.

Joga ir izstrādāta tieši priekš topošām māmiņām. Jogai ir daudz formas, dažādām grūtniecības stadijām (mēnešiem). Šo jogu var izpildīt arī pēc dzemdībām, lai atgūtu fizisko formu, spēku, sakopotu domas. Ja ar jogu būsi nodarbojusies pirms dzemdībām, tad tavi muskuļi būs spēcīgāki un būs sagatavoti lielajam dzīves notikumam. Arī pēcdzemdību periodā būs vieglāk atgūt formu, jo muskuļi jau būs trenēti.

Joga palīdz kontrolēt svaru, kā arī palīdzēs toksikozes laikā, samazina tūsku un krampjus, saspringumu dzemdību ceļos. Ja ir smaguma sajūta un problēmas ar vēderu, zarnām, tad ar jogas palīdzību ir iespēja sakārtot arī šīs lietas – stiprināt vēdera muskuļus, masēt vēderu, stimulējot zarnu darbību, līdz ar to normalizējot apetīti. Joga palīdz bērniņam ieņemt ērtāko guļas pozu dzemdes dobumā.

Ieteicams izmantot jogu arī tad, ja sāp mugura. Nebaidies no tā. Speciālisti ieteiks pareizo pozu un kopīgiem spēkiem novērsīsiet arī muguras sāpes. Sievietei vienmēr ir jājūtas skaistai un apmierinātai.

Jogas laikā mācāmies pareizi elpot. Ar elpošanu mēs nodrošinām arī bērniņu ar nepieciešamo skābekļa daudzumu. Tas noder tieši arī pie dzemdībām. Bieži vien sievietes dzemdību laikā aizmirst „pareizo” elpošanu, tādējādi apgrūtinot sevi. Ja sieviete būs iemācījusies pareizi elpot, atslābināties, tad arī dzemdības norisināsies krietni vieglāk. Atvieglo sev un bērniņam šo brīdi.

Ja nodarbojies ar jogu, ir krietni lielāka iespēja, ka tev nebūs pēcdzemdību depresija. Tev nebūs jāmeklē palīdzība, Spēsi savākties, jutīsies laimīga, starojoša. Spēsi visu savu uzmanību veltīt mazulim.

Joga ar meditāciju ir nepieciešama, lai novērstu stresu un spriedzi gan grūtniecības laikā, gan pēcdzemdību periodā. Ar meditācijas palīdzību ir iespēja iegūt dziļāku saikni ar sevi, kā arī ar bērniņu. Meditējot spēsiet izprast sevi – tu vairāk ieklausīsies savās domās, izpratīsi savas vēlmes un sajūtas. Spēsi ar vēsu prātu izprast dažādas lietas un pieņemt tās – rast pareizos risinājumus.

Bieži vien grūtniecības laikā sievieti nomoka bezmiegs. Mēs domājam par dzemdībām, nomoka problēmas, bieži apmeklējam labierīcības – tiek traucēts ķermenim un prātam atpūsties. Šeit noderētu dziļā relaksācija. Ja pavadi vienu stundu dziļā relaksācijā, tad tas ir 4 stundas pilnvērtīga miega. Tavs prāts ir nomodā, bet ķermenis atpūšas. It īpaši tas ir svarīgi pirms dzemdībām, ķermenim ir jābūt spēcīgam, lai spētu izdarīt fiziski grūto darbu. Dziļā relaksācija noderētu arī pēcdzemdību periodā, kad ķermenim ir nepieciešama atpūta, jo daudz spēka būsiet patērējušas dzemdību procesā, kā arī sākās ne pārāk labi izgulētās naktis.

Laimīga mamma mājās ir pats galvenais, jo tad arī mazulis jutīsies pasargāts, mierīgāks un laimīgāks.