Jogas veidi

Jogas daudzveidība

Tā vien šķiet, ka jogai ir tikai viens veids. Nē tas tā nav. Tā pat kā Latīņamerikas dejām ir dažādi veidi, tā arī jogai ir sava daudzveidība. Nezinātājam būtu vienalga, uz kādu jogas nodarbību iet, taču, ja vēlies savest kārtībā savu organismu un koncentrēties uz kādu konkrētu ķermeņa daļu vai kādu no savām psiholoģiskām problēmām, tad būtu vērts saprast jogas daudzveidību.

Anusara joga

„Tīrākā jogas forma”- tā mēdz dēvēt šo jogu. Vispopulārākais jogas paveids pasaulē. Anusara joga jāmēģina tiem, kuri nav tik lokani, jo nebūs jāstiepjas un jālokās pāri saviem mēriem. Šī joga domāta tiem, kas vēlas uzlabot garastāvokli. To panāk, aktivizējot pozitīvo sajūtu rašanos. Vērts zināt, ja šo jogas paveidu praktizēsiet grupas nodarbībās, tad jābūt gataviem uz to, ka jāsadarbojas ar cietiem grupas dalībniekiem un skaļi jāgavilē par viņu panākumiem.

Aštanga joga

Aštangas joga sastāv no sešām secīgām pozīciju pakāpēm. Izpildot secīgi šīs pakāpes, tiek sasniegts progress. Izpildot šo jogas veidu, jākustas lēni, plūstoši – pārejot secīgi no vienas pozas uz otru, neaizmirstot par izelpu un ieelpu. Pirmsākumos šis jogas veids bija domāts jauniešiem, lai palīdzētu sakoncentrēt domas un spēku, taču šobrīd tas vairāk paredzēts tiem, kas vēlas nomest lieko svaru. Izpildot dažādas atlētiskas pozas, iegūsiet staltu augumu, labu stāju un pašpārliecinātību.

Bikram joga

Atšķirība starp iepriekšējiem jogas veidiem ir tā, ka šī joga tiek izpildīta pirts telpā. Galvenais šim veidam ir tas, ka nepieciešams mitrs gaiss (40%), kā arī 40.5 grādu temperatūra. Nodarbības laikā tiek izpildītas 26 secīgas pamata pozas. Šo ciklu atkārto 2 reizes. Šī joga palīdz pret lieko svaru – vienā reizē ir iespējams zaudēt līdz 600 kalorijām. Nodarbības laikā tiek trenēta izturība, jo pusotras stundas laikā ir nepieciešama liela izturība, kā arī pacietība. Ja dodies uz šādu jogas veidu, neaizmirsti paņemt līdzi ūdens pudelīti.

Hatha joga

Hatha joga aptver, gandrīz, visus mūsdienu modernās jogas paveidus. Hatha ir pamatu pamats, bet pārējās jogas – atzari. Šis jogas veids palīdz nomierināties, aizdzīt stresu, kā arī acīmredzami uzlabo cilvēka fizisko sagatavotību. Ar šo jogas veidu var nodarboties ik viens, jo katrs var atrast sev piemērotāko jogas stilu.

Ajengāra joga

Šajā jogas veidā, lai ieņemtu pozas, tiek izmantoti dažādi palīglīdzekļi, kā piemēram, siksnas, klucīši, slīpi dēļi, jostas u.c. Nereti šo jogas paveidu sauc par „mēbeļu jogu”. Jogu var īstenot jebkurā vecumā un ar jebkurām priekšzināšanām par jogu, taču der atcerēties, ka arī šis veids nav uzskatāms par vieglu. Šī joga palīdz apgūt dažādus paatus, kā arī trenēt visas muskuļu grupas. Ja izpilda šo jogu, tad muskuļu vingrumu iegūst līdz mūža galam.

Jivamukti joga

Jivamukti – atbrīvošanās dzīves laikā. Šis jogas paveids ir īpaši fiziski smags. Jogas veids aicina uz veģetārismu, kā arī sevī ietver pilnīgu prāta atvērtību pret jebkādiem uzskatiem. Šis jogas paveids jau bijis senajā filozofijā.

Kripalu joga

Joga domāta tiem, kuri vēlas sevi pilnveidot. Joga sastāv no trīs etapiem – sava ķermeņa iepazīšana (saprotam, kā darbojas mūsu ķermenis dažādās pozās), pieņemšana ( kad tiek apgūtas pozas, tās jāieņem ilgāku laiku), mācīšanās ( iekļūstam savās ķermeņa dzīlēs un ļaujam pats sev būt par skolotāja un izprast sevi).

Kundalini joga

Kundalini jogas laikā ir nepārtraukta kustēšanās, tiek pāriets no vienas pozas uz otru. Nodarbības sākumā tiek iekustināta ķermeņa apakšdaļa, pēc tā pakāpeniski pārejot uz visu pārējo ķermeni. Joga domāta tiem, kas vēlas, lai tā aizrauj un kļūst par daļu no dzīves. Pamēģināsi vienreiz – gribēsi vēl.

Spēka joga

Power yoga – domāta tiem, kas vēlas sadedzināt savas kalorijas, nostiprināt vielmaiņu. Šo jogas paveidu jāizmēģina visiem, kuri nebaidās no izaicinājumiem. Spēka joga tika atvasināta no aštanga jogas, lai izpatiktu tiem, kuriem patīk akrobātika.