Joga

Joga sejai

Cīņā par mūžīgo jaunību, sievietes aizmirst pašu galveno: vienalga cik krēma uzklāsi sejai, ar gadiem tā vienalga zaudēs savu elastību. Bet, cīņai ar mīmiskajām grumbiņām un sejas muskuļu uzturēšanai tonusā, tika radīta jauna metode – joga sejai. Šī metode apvieno sevī tradicionālo, sejas un kakla muskuļu trenēšanas metodi ar klasiskās jogas elementiem. Veicot, šos speciālos jogas vingrinājumus, kuri paredzēti sejai, jūs varat stāties pretī gravitācijas spēkam un izmaiņām, kuras gadiem ejot, skar jūsu ādu.

Mūsdienās eksistē vairāki, šīs metodes dibinātāji, bet visplašāk pazīstamā ir Analīza Hegena (Face Yoga) un Marī – Veronka Nadjē (Facelift). Abas sievietes, ar vingrinājumu palīdzību ir panākušas lieliskus rezultātus cīņā ar vecuma pazīmēm, kurām tiek pakļauta āda.

Ja jūs praktizējat jogu sejai, tad jums ir nepieciešams ievērot emocionālo mieru un domu koncentrēšanos. Ja tas netiek ievērots, tad joga sejai pārvēršas par banālu vingrošanu un mehānisku kustību atkārtošanu un nav spējīga dziļi iedarboties un cilvēka psihisko stāvokli un dāvināt viņam emocionālo brīvību.

Joga sejai sastāv no vairākām svarīgām daļām

Pirmā daļa ir vērsta uz darbu ar sejas un kakla muskuļiem. Vingrinājumi, kuri jāizpilda nodarbības laikā ir līdzīgas smieklīgām grimasēm kuras ir apvienotas ar masāžu. Daļa vingrinājumu ir balstīta uz pretdarbību: sejas muskuļus sasprindzina, viegli piespiežot tos ar pirkstiem, traucējot kustību. Tas pastiprina slodzi un tajā paša laikā pasargā ādu no izstiepšanās.

Vispirms tiek izpildīti vingrinājumi muskuļu nostiprināšanai sejas lejas daļā un uz kakla. Pateicoties šiem vingrinājumiem, notiek osteohondrozes, kakla daļas profilakse, uzlabojas asinsrite galvas ādā, bet tas, savukārt, novērš matu izkrišanu, acu slimības un kakla – deguna slimības.

Tad tiek izpildīti vingrinājumi sejas muskuļiem un galvai. Šo muskuļu nostiprināšana palīdz atbrīvoties no “mīkstajiem” vaigiem, izlīdzina sīkās grumbiņas, izlabo zoda līniju, kā ari uzlabo muskuļu stāvokli aiz ausīm un līdz ar to visu sejas ovālu.

Joga sejai, iekļauj sevī ne tikai vingrinājumus sejas muskuļiem, bet arī māca atslābināties, atbrīvoties no sasprindzinājuma sejas muskuļos un visā ķermenī. Tāpēc otrā daļa, iekļauj sevī asanu izpildīšanu un meditācijas. Nodarbību laikā tiek izmantotas asanas, kuras palīdz attīstīt visas galvenās, ķermeņa muskuļu grupas (preses, muguras, gurnu, u. c.), kā arī tādas asanas, kuras veicina asins pieplūdumu un tas savukārt paaugstina tonusu un atjauno sejas ādu, tāpēc, ka tiek labāk pabarota.

Pēc tam, tiek izpildīti elpošanas vingrinājumi, kuru mērķis ir pastiprināt dzīvības enerģijas pieplūdumu. Nodarbību, beigu daļā ir meditācija un relaksācija. Tas palīdz atpūsties un nostiprina, nodarbību laikā, iegūtos rezultātus.

Regulāras jogas nodarbības tonizē visus sejas un kakla muskuļus, uzlabo ādas asinsriti, palīdz izlīdzināt grumbas un novērš jaunu grumbu veidošanos. Joga sejai attīsta sejas muskulatūras kustīgumu, noņem spazmas, novērš problēmas, kuras ir saistītas ar pārmērīgu un nevienmērīgu muskuļu sasprindzinājumu.

Tieši tāpat, kā citas jogas, arī joga sejai palīdz attīstīt apziņu, tāpēc, ka māca vadīt muskulatūru, sasprindzinot un atslābinot muskuļus, tad, kad paši to vēlamies, bet nevis spontāni, kopā ar emocijām, kuras ir tikko radušās. Cilvēks, kurš nodarbojas ar jogu kļūst uzmanīgāks un ir spējīgs kontrolēt emociju rašanās procesu, mācās mierīgāk reaģēt uz notikumiem savā dzīvē.

Jogas vingrinājumi ir vienkārši, bet tos izpildīt vajag regulāri. Jogu sejai var apgūt speciālās klasēs un jogas studijās. Nodarboties ar jogu, būtu vēlams, 2 – 3 stundas nedēļā. Pārcensties nav vērts, tāpēc, ka ilgas un biežas nodarbības, tieši otrādi, var izstiept sejas ādu. Vingrinājumus sejai, var izpildīt arī mājas apstākļos. Šī jogas piekritēji apgalvo, ka pirmie rezultāti būs manāmi jau pēc nedēļas, ja jūs izpildīsiet vingrinājumus katru dienu pa 5 – 10 minūtēm.

Daži padomi:

  • Joga sejai nav ieteicama tiem cilvēkiem, kuriem ir nopietnas ādas saslimšanas.
  • Tiem, kuriem ir trausli sejas kapilāri, jogas nodarbībās vingrinājumus jāizpilda ļoti uzmanīgi, lai nenodarītu sev pāri.
  • Vislabākais laiks nodarbībām ir rīts, uzreiz pēc miega vai vakars.
  • Pirms vingrinājumu izpildīšanas, seja jāattīra no dekoratīvās kosmētikas un tai var uzklāt barojošo krēmu.
  • Nodarbojoties patstāvīgi, vajag pakāpeniski palielināt treniņa laiku, sākot no piecām minūtēm.