Joga

Jogā ofisā jeb kā atbrīvoties no noguruma?

Ja jūs strādājat ofisā, tad nav brīnums, ka ik pa laikam izjūtat smagu fizisku sasprindzinājumu. Nav izslēgts, ka arī jūsu prāts ir noguris un sasprindzis. Cilvēkiem, parasti šāds stāvoklis iestājas tad, kad viņi pieliek visu savu piepūli, lai tiktu galā r saviem pienākumiem un atbilstu visām izvirzītajām prasībām.

Cilvēka ķermenis ir radīts kustībai, aktīvam dzīves veidam, tas cieš, ja viņam liedz tādu iespēju. Locītavas saglabā lokanu un muskuļi vingrumu tikai tad, kad tie strādā. Kustība, jebkuram no mums ir dabīga un nepieciešama, bet lielākais vairums ofisa specialitāšu ir saistītas ar ilgstošu sēdēšanu vienā pozā. Lai saglabātu veselību, jums ir vajadzīgi ne tikai fiziskie vingrinājumi, bet arī svaigs gaiss, ja godīgi, tad ļoti daudz svaiga gaisa, tāpēc, ka dienas lielāko daļu jās pavadāt telpās, kur svaiga gaisa ir ļoti maz. Tas viss iespaido jūsu fizisko veselību, prāta spējas, emocionālo stabilitāti, garastāvokli un spēju koncentrēties.

Jūs, droši vien uzskatāt, ka fiziskie vingrinājumi, tā ir īpaša, jūsu ikdienas dzīves sastāvdaļa, kurai vajag veltīt īpašu laiku darba dienas sākumā un beigās. Bet, kādreiz ir pilnīgi pietiekami ar to, ka jūs darba dienas laikā dažas minūtes izpildāt speciālus vingrinājumus, kuri palīdzēs jums atbrīvoties no muskuļu saspridzinājuma un stresa. Ja, vingrinājumu izpildīšana, kļūs par jūsu ikdienas rituālu, tad jūs ātri vien aizmirsīsiet par nogurumu, kuru, bieži vien, izjūtat visas darba dienas garumā.

Ja jūs uztrauc doma, kā jūs izpildīsiet vingrinājumus ofisā, citu cilvēku acu priekšā, neuztraucieties, daudzas kustības tiek izpildītas tā, ka tās pat nevar pamanīt, bet, pēc to izpildīšanas, jūs ar laiku kļūsiet daudz pārliecinātāks par sevi, jo būsiet atbrīvojies no noguruma un sapratis, kādu labumu sniedz vingrošana.

Joga ofisa darbiniekiem jeb vingrinājumi, kuri palīdzēs atbrīvoties no noguruma

Plecu pacelšana un lāpstiņu satuvināšana

Dziļi ieelpojiet un lēnām paceliet plecus, tā, it kā jūs censtos ar tiem aizsniegt ausis. Izelpojiet , nolaidiet plecus un vienlaicīgi satuviniet lāpstiņas. Mēģiniet atliekt lāpstiņas tik tālu atpakaļ, it kā jums gribētos lai viņas saskaras līdz galam.

Turpiniet izelpu, mierīgi bet ar piepūli laidiet plecus lejup un mazliet atvirziet tos atpakaļ. Sajūtiet, kā palielinās attālums starp ausīm un pleciem. iedomājieties, ka jūs katrā rokā turat smagu somu, kura velk jūsu roku uz leju. Atkārtojiet šo vingrinājumu tik reizes, cik uzskatīsiet par vajadzīgu. Iespējams, ka jau pēc ceturtās piektās izpildīšanas reizes, sajutīsiet atvieglojumu.

Pagriezieni ar galvu

Šī vingrinājumu sērija, pieder pie adaptējamiem jogas vingrinājumiem. Tos var izpildīt gan kā atsevišķus vingrinājumus, gan kā vingrinājumus, kuri ir paredzēti vēl lielākai muskuļu stiepšanai. Šie vingrinājumi palīdz atbrīvoties no saspringuma kakla rajonā, palīdzēs sakārtot domas, palīdzēs koncentrēties. Kustības vajag izpildīt lēnām, kā arī ir svarīgi apzināties to, ka jūs veicat sinhronas kustības kopā ar elpošanu. Acīm ir jāvada jūsu kustības, bet jūsu galvai ir jāseko jūsu acīm.

Ieelpojiet, skatieties taisni sev priekšā, tad paskatieties uz augšu, uz griestiem. atlieciet galvu atpakaļ, bet ne pārāk daudz, tā lai nerodas nepatīkamas sajūtas. Ieelpojiet, atgriezieties sākuma stāvokli un lēnām nolieciet galvu uz priekšu, ar zodu centieties aizsniegt bedrīti uz kakla. Atkārtojiet vingrinājumu vēl divas reizes.

Ieelpojiet un lēnām pagrieziet galvu tā, lai varētu paskatīties pāri labajam plecam. Izelpojiet, atgriezieties sākuma stāvokli un lēnām nolieciet galvu uz priekšu, pacentieties aizsniegt bedrīti. Atgriezieties sākuma stāvokli un izdariet to pašu uz kreiso pusi. Atkārtojiet pagriezienus divas reizes.

Mugurkaula izliekšana

Apsēdieties un iztaisnojiet mugurkaulu. Novietojiet rokas uz jostas vietas, lielajiem pirkstiem jāatrodas priekšpusē. Ieelpojiet un pastiepieties uz augšu, paceliet un iztaisnojiet krūšu kurvi. Izelpā, liecieties atpakaļ, tā lai mugura ieņem loka formu, tajā pašā laikā turpiniet celt krūšu kurvi. Pleci atpakaļ, lāpstiņas kopā.

Ja neradās nepatīkamas sajūtas, lēnām atlieciet atpakaļ galvu un paskatieties uz griestiem. Palieciet kādu brīdi tādā stāvoklī, elpojiet brīvi un mierīgi. Ieelpojiet un atgriezieties sākuma stāvokli.